Alla goda ting.....

Jaha, så blev det repris på förra veckan! Återigen dåliga värden (0,8) vad det nu betyder. Men tydligen är nu mitt immunförsvar så dåligt att man vill inte ge cellgifter och riskera att försämra det ytterligare. Känns lite extra snopet nu när man var inställd på att det skulle bli en slutbehandling i november. Men... det är bara att gilla läget.
Just nu skall jag ta sprutor, som skall främja produktionen av vita blodkroppar, eller rättare sagt har tagit sprutor i två dagar och skall ha ytterligare två, idag och imorgon. Lite krångligt när man inte själv vill injicera sig. Något som jag av någon anledning har stora bekymmer med. Som tur är finns vårdcentraler där trevliga kvinnor i vita rockar gärna hjälper till. Torsdag och fredag var det på "min" vanliga vårdcentral i Rydsgård, men nu under helgen är det vårdcentralen i Ystad, inom samma företag, som står till tjänst.
På tisdag (6/12) är det dags för ett nytt försök i Kristianstad igen och vi får se om sprutorna har hjälpt.
Så det är inte utan att man börjar tycka det har gått långt tid. Men vid en koll i kalendern är det faktiskt precis ett år sedan som man konstaterade att min leukemi nu nått behandlingsnivå. Så jag vet inte inte om det är långt tid, eller om det bara känns som en evighet
Så nu fortsätter vi med helgen och tänder dessutom ett andra ljus på söndag!
Trevlig helg på er alla
Leif

Kommentera här: