En vecka..

Det går har gått precis en vecka sedan jag började min behandling. Svårt att veta hur man skall må, det verkar finnas alla varianter. Vi börjar med det mest besvärande som är en svag illamåendekänsla dagen igenom. Visserligen har jag fått tabletter mot illamåendet men dessa orsakar tvärstopp i magen. Så det blir lite som pest eller kolera. Lite snurrig i skallen, till och från. Kan beror på dåligt sockervärde eftersom jag har helt tappat aptiten. Om det beror på detta eller det finns andra orsaker så har jag tappar 4½ kilo i vikt på en vecka.
 
Men i det stora hela tycker jag ändå att det går någorlunda hyfsat. Enligt alla förstå-sig-påare skall man sakta bli bättre under dessa tre veckor för att sedan börja om igen, förhoppningsvis kanske det blir lite lindrigare.
 
I morgon är det dags för första blodsprovsomgången på min lokala läkarstation. En provtagningsrutin som nu skall göras varje vecka ända fram till oktober. Kan undra om det blir något blod kvar? Och nu kan jag inte spä ut det med GT eller öl heller!
 
Tröttheten är dock kvar, även om jag upplever att intressena börjar vakna till liv. Det har blivit lite skrivande, ett brödbak och lite gräsmatteklippning. Så fortsätter det på detta håll är det riktigt bra.
 
Javisst, det var ju en sak till! Våldsamma svettningar, främst nattetid, har varit ett mina  symptom på leukemi. Dessa har helt försvunnit de senaste nätterna. Om det beror på att behandlingen fungerar, eller om det varit extremt svalt i sovrummet vet jag inte. Men skönt är det!
 
Hälsar
Leif

Kommentera här: