Plötsligt händer det...........

Strax efter frukost idag gjorde jag ett Facebook-inlägg om att dagen verkade att bli "en bra dag"! Tänkt att bara några timmar senare kom ett besked som verkligen gjorde det till EN BRA DAG!
Det kom ett telefonbesked från sjukhuset i Kristianstad om mina blodvärden. Jag testas varje vecka, mellan behandlingarna. Mina värden visade på en dramatisk sänkning av antalet vita blodkroppar! Det var till och med så jag hade kanske fått lite väl låg blodvärde, men sänkningen var mycket positiv och visade på att jag svarar mycket bra på behandlingarna!
Så allt jag behöver tänka på nu var att hela tiden vara medveten om att jag har ett mycket dåligt immunförsvar. Detta innebär ju tyvärr att utflykter och socialt umgänge får sked via dator och telefon. Men turen är att detta är förhoppningsvis ett övergående stadie.
Både svullna lymfkörtlar och uteblivna nattsvettningar har fått  mig att inse att "något var på gång", men att det skulle märkas på proverna, så snabbt, det var en överraskning!
 
Så nu kan man se fram mot omgång 2, som skall påbörjas den 2 augusti. Från sjukhuset har man lovat att det skall bli betydligt lindrigare än första gången. Mitt höga antal blodkroppar gjorde att min kropp reagerade våldsamt mot antikropparna vid första dagens behandling. Jag håller tummarna för att dom har rätt!
 
Nu skall njuta av helgen ordentligt. Faktiskt första gången jag verkligen känner mig lite lugnare och kan blicka framåt. Så jag hoppas ni alla också en riktigt skön helg!
Leif 

Kommentarer:

1 Malin o Staffan:

Underbart Leif! Vi gläds så! Om några dagar stävar vi norrut för en norrlandstripp. Dina utflyktsböcker hänger givetvis med så vi kan jobba oss fram till anläggningar och muséer. Fortsatt god bättring önskar Malin och Staffan

Svar: Tack vänner! Inte alls avundsjuk :-( Hoppas ni får en härlig tripp och att myggen tar en paus, annars säg det att just Gin o Tonic har en bra effekt mot mygg!
Leif Högberg

Kommentera här: