Så var det dags....

I morgon klockan 07.15 skall jag hämtas av det som kallas Sjukresor (Skånetrafiken). Tydligen en dator som räknar ut hämtningstiden, beroende på vart man skall, och jag förmodar man tar hänsyn till om fler också skall åka. Skall bli en spännande upplevelse att för första gången prova detta mycket kritiserade färdsätt. Men det fanns inga alternativ, eftersom jag inte får köra själv.
Hemresan slipper jag dock färdtjänsten, vilket skall bli väldigt skönt, samtidigt som är både glad och tacksam över vänner som ställer upp.
Hela dagen har huvudet snurrat av tankar om hur morgondagen skall se ut. Allt från hur man kommer att må, till om jag får något att äta (och förhoppningsvis kan behålla det). Och mitt i allt ihop undrar jag om man, trots allt, kan njuta sin kvällsöl, och kanske en liten, liten av något slag.
Mitt i all tankeröran blev mitt företags hemsida, FORT & BUNKER, hackad under natten och stängdes ner av min serverleverantör. Men en ljusning var att tillsammans med goda vänner, både här hemma, och i England, skall förhoppningsvis delar av den var igång under veckan. Men inget ont utan det har något gott med sig. Nu får hemsidan ett ordentligt lyft och förhoppningsvis, undan för undan, kan en del material räddas av reseberättelser och veckobrev. Men det är en senare historia. Just nu är det morgondagen som fyller alla tomrum i det övre kontoret. Förhoppningsvis skall jag väl kunna lämna en liten kort rapport i morgon, hur det hela avlöpte.
//Leif

Kommentera här: