Varm tack.....

Ett stort och varm tack till alla som skrivit, ringt, mailat och Facebookat under de senaste veckorna och uttryckt sitt stöd. Det har hjälpt för stunden när tankarna rusat runt i huvudet. Det har nu gått två veckor sedan behandlingens första dag, som blev "lite" besvärlig. Idag, tisdagen 19/7, känns det ganska bra. Aptiten är kanske inte den bästa, och en viss trötthet märker jag också av. Men i det stora hela känns det ganska skapligt. Mina väldigt besvärande nattsvettningar har helt försvunnit, och jag till och med kunnat sova med ett tunt täcke på mig (!)
Vikten har också påverkats och jag ligger nu och pendlar mellan 89 - 91 kilo, med en tendens att fortfarande vara på väg nedåt.  "allt" hår har jag kvar, det lilla som nu som fanns, så jag har sluppit den biten.
 
Men man påminns då och då om allvaret. I fredags tog jag de första proverna efter den inledande behandlingen. Det var min "lokala" läkarstation som skötte om detta. Där fick jag beskedet, eftersom jag skall ta prover varje vecka, mellan behandlingarna; -du kan komma klockan 11 eftersom det då är minst folk i väntrummet. Det var allts risken för infektioner som gav mig lite gräddfil här. Normalt tas blodprover här mellan 0745-0845.
 
Men nu börjar det ju närma sig omgång 2. Den 2 augusti är det dags igen. Det skall bli spännande att se vem av alla förespråkare som har rätt! Många säger att det blir lite lindrigare för varje behandlingsomgång. Något med att kroppen vänjer sig. Oavsett vilket skall jag denna gång ta med övernattningsutrustning, om jag blir inlagd igen.
 
Idag blir det lite trädgårdsarbete igen. Kanske plockning av lite svarta vinbär, som vi har i överflöd. Om lusten och inspirationen finns skall jag också se om jag kan få skrivit några sidor i den kommande numret av tidningen FORT & BUNKER.
Fortsätt nu njut av sommaren vänner och andra...
Leif

Kommentera här: