En vecka kvar.....

Dagarna rinner iväg, kanske till och med bokstavligt talat! Den tryckande värmen de senaste dagarna har inte precis hjälp mycket mot mina krämpor. Ett av de mer irriterande inslagen är svettning och svallningar. Dagtid kan det fungera eftersom man kan ställa sig i duschen, eller tvätta av sig med iskallt vatten. Nattetid är det lite värre. Trots fläktar, vidöppna fönster och inget täcke flyter jag nästan bort. Vilken underbar känsla att vakna till och känna att både kudde och övre delen av underlakanet är dyngsurt. Upp och hämta badlakan och lägga över både kudde och lakan, men det hjälper bara för stunder då detta också blir lika blött. Men nog med gnäll.
Midsommaren har firats som sig bör med alla tillbehör, inklusive åska och skyfall. Och precis vid alla andra högtider så är det nu rester som gäller under ett par dagar.
 
Men det "stora äventyret" kryper nu allt närmre. Redan på torsdag skall jag prova på hur det är att beställa sjukresa från Skurup till Kristianstad. Enda hålltiden jag har är att jag skall vara på lasarettet klocka 0900 på tisdagen. Hur dags jag kan åka därifrån framgår inte riktigt. Proceduren skall sedan upprepas både onsdag och torsdag, innan det är dags för det första uppehållet.
 
Och det är många fråga som rör sig i huvudet: Mår man illa? Kan man göra någonting? Hur mår man i mellanperioderna? Hur länge får man vänta på transporterna hem? Kan man dricka GT? Öl? När försvinner England ur EU? Ibland är det en enda röra i huvudet av frågor. Men jag försöker skingra tankarna med lite trädgårdarbete, något som aldrig intresserat mig tidigare! Jag har mer varit av typen "asfaltera skitet!" Nu klipper jag rosor, anlägger nya gräsmattor, gör rabattkanter och tänker på trädgård. Det är riktigt illa ;-) Samtidigt måste jag säga att det är avkopplande och skingrar tankarna för stunden.
 
Skingrade tankar blev det också i måndag (20/6) när jag tillsammans med en kollega drog till London för ett par dagars militärhistoriska besök. Naturligtvis med god mat, öl och en och annan GT. Bilden är tagen sista kvällen på puben the Kings Head där jag njuter av en god GT nedsjunken i en härlig skinnsoffa. Tyvärr lär det dröja en tid innan man kan upprepa detta.
Så med en önskan om fortsatt trevlig sommar höjer jag glaset! Vi läses förhoppnings strax innan allt skall ta sin början i nästa vecka.
//Leif
 

Kommentera här: