Väntans tider....

Det händer egentligen inte så mycket.... Men å andra sidan har jag nu blivit har jag nu blivit lite klockare på vad som skall hända framöver. Den 5/7 är det tydligen dags för behandlingen att starta. Klockan 0900 skall jag finnas på lasarettet i Kristianstad för den första omgången, som fortsätter under onsdagen och torsdagen. Jag fick inte köra bil själv utan skall nu uppleva hur det är att åka färdtjänst/sjukresa. Så det blir en tidig start på tisdagen. Hur lång tid det tog kunde man inte svara på, men menade att jag får räkna med merparten av dagen.
Efter dessa tre dagar är det ett uppehåll på fyra veckor, och sedan upprepas behandlingen med tre nya dagar efter varandra. Och så fortsätter det under fyra månader. Så juli, augusti, september och oktober blir behandlingsmånaderna. Att det blev in i oktober innebär också att min årliga "bunkerresa" med kollegorna inte bli av i år. Det är första gången på över 10 år som det inte blir någon resa :-(
Det är tydligen inte lämpligt med resor under behandlingsperioden (?) Så som litet plåster på såren åker jag till London i eftermiddag för två intensiva dagar med museibesök, sightseeing, pubar, god mat och allt annat som hör till ett Londonbesök. Men redan sent på onsdagkväll är jag tillbaks igen i verkligheten. Men det är ändå skönt att komma bort en liten stund.
För hur man än vrider och vänder på saker och ting så finns sjukdomen där. Kanske inte direkt med våldsamma smärtor, men med en hel del obehag. Så det är väl bara att hoppas att behandlingen kan rätta till en del av besvären.
Så, vänner, nu drar jag västerut till landet som kanske snart skall utträda ur EU, eller ej. London lär vara klart märkt av den tuffa valkampanjen. Men jag för min del njuter min pint någonstans och bryr mig just nu inte SÅ mycket om vem, eller vad som tillhör vad ;-)
//Leif

Kommentera här: