Dags igen...

Fyra veckor går snabbt, tydligen. På tisdag i kommande vecka är det dags för fjärde behandlingsomgången. En behandlingsomgång som jag hoppas skall vara den sista. Tyvärr har jag upptäckt att det i min journal står sex behandlingsomgångar, vilket fick mig att tappa modet för en stund.
Det har dessutom varit ganska besvärliga veckor, de senaste. Illamående, som jag får ta på då jag inte vill äta tabletterna mot detta. Allmän trötthet och värk ungefär som när man har influensa. Ibland har det känns lite jobbigt måste jag erkänna. Extremt svårt att koncentrera mig på skrivandet och det gör att alla bokprojekt nu ligger nere.
 
Men det roliga är att det har blivit många projekt utomhus på gården och i trädgården. Den lilla rosenhörnan är nu klar och en del av rosorna har dessutom blommat praktfullt. En klätterros har precis börjat blomma med stora knallröda blommor. Men det finns även lite med handgripliga projekt som dörrar, fönster och liknande. Just nu har jag frilagt en gammal stalldörr som jag i ungdomligt oförstånd klädde över när vi köpte gården. När jag väl fått bort brädtäckningen visade sig den gamla tredelade stallporten i all sin glans. Lite färg och några små reparationer så kommer denna att bli fantastisk. Tre trappor skall också få lite intresse. En skall nytillverkas (gjutas) och två skall förbättras. Så nog har man att göra alltid.
 
Men allt detta blir till någon sort terapi och tidsfördriv när man hellre ville var ute och syssla med helt andra ting. Imorgon startar t ex kollegorna i Stockholm en liten bunkerresa bland kustartilleriets anläggningar i norra skärgården. Dessutom skulle jag enligt den tidigare planläggningen begett mig ut på året bunkerresa i nästa vecka. Uppe i Göteborg har återställande att de gamla 57 mm pjäsplatserna börjat.
Visserligen följer jag allt detta, och lite till, via Facebook, mail och telefon, men det är ändå inte riktigt detsamma.
 
Så nu har jag fått gnälla av mig lite och tömt ut lite självömkan. Nu väntar lite frukostförberedelser och samtidigt skall det dyka upp en elektriker som skall fixa till några av våra element.
 
En kort rapport kommer på tisdag, då jag förhoppningsvis också vet om behandlingen är slut, eller om det skall bli ytterligare två till.
Morgonhälsningar och önskan om en trevlig helg!
Leif

Kommentera här: