Ibland blir det fel.....

Det är inte lätt alla gånger att hålla rätt på alla provtagningsremisser, diagnoser och andra papper från sjukvården. Själv lyckades jag med mästerverket att få med flera provtagningsremisser i veckan när jag skulle lämna prover till njurkliniken. På eftermiddagen, samma dag, blev jag uppringd av en läkare från lasarettet i Ystad som med lite skärrad röst undrade hur jag mådde. Ganska bra, svarade jag. Läkaren berättade om misstaget med remisserna och att de fått provsvaren som egentligen skulle tagits först i kommande vecka och dessutom skickats till Kristianstad. Mina blodvärden var extremt låga och läkaren var orolig för mitt immunförsvar som i princip var 0. Rekommendationen var att undvika mänsklig kontakt i den mån det var möjligt, och framför allt förkylda personer. Så lite skärrad blev jag nog, eftersom jag kört och handlat osv, dock med viss försiktighet. Så nu har jag kollat så att virusskyddet på datorn också är intakt :-)
 
Annars har det varit ganska lugnt, frånsett en märklig feberattack i fredags. Klocka ½1 på natten vaknade jag rent genomsvettig och skakade våldsamt. Tempen visade på något över 38 grader. Skakningarna blev så passa så att jag skallrade tänder och jag bestämde mig för att ringa mitt larmnummer i Kristianstad. Rådet var att ta två Alvedon och försöka sova i två timmar och ringa igen. Jag somnade och sov gott tills klockan sex på morgonen! Febern hade gått ner och jag kunde andas ut - ingen Kristianstadresa.
 
Jag har nu fått tre behandlingar och har en fjärde om cirka tre veckor. Förhoppningsvis den sista. Råkade dock läsa min journal och upptäckte att det var planerat för sex behandlingar. Så nu håller jag tummarna för att jag skall klara mig med fyra. Det hade varit rätt trevligt att få återgå till ett normalt liv, röra på sig, träffa vännerna och komma ut. Så det är med spänning man ser fram emot den kommande provtagningen på onsdag.
 
Återigen vill jag tacka för alla uppmuntrande ord och stöd från alla vänner och bekanta. Det betyder mer än ni tror, att få ett mail, vykort eller telefonsamtal! TACK!
 
Var rädda om er
Leif

Kommentarer:

1 Fredrik:

Detsamma Leif och du är en kämpe så du fixar 6 behandlingar om det skulle behövas... /Fredrik

Kommentera här: